Ebben az új blokkban szereplő első videó célja, hogy segítsen Neked a széles versenyelőny kvalitatív megítélésében és azonosításában. A Morningstar 5 faktorból álló keretrendszerét vesszük ehhez alapul, és egyesével bemutatjuk többek között a „switching cost”, azaz a váltási költség, vagy a „network effect”, avagy hálózati hatás definícióját, példákkal megtámogatva. Szót ejtünk arról is, hogy mi nem lehet önmagában egy cég versenyelőnyének forrása, illetve miért fontos elkülöníteni a „wide moat” meglétét egy cég növekedési lehetőségeitől. Végezetül pedig elhozzuk nektek az Apple példáját és megosztjuk a véleményünket arról, hogy a Morningstar elemzői „narrow moat”, azaz szűk versenyelőny címkével bélyegzik ezt a céget.
(Fontos, hogy a videó felvételét követően nem sokkal megkapta a „wide moat”, vagy széles versenyelőny címkét az Apple a Morningstar elemzőitől is, azonban ez nem érvényteleníti el a videóban felsorolt tanulságokat.)
A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉