Megatrendek

A prémium hotelláncok világa

Az első turizmus témájú anyagunk folytatásaként ezúttal a luxus hotelláncok területére kalauzolunk benneteket. Szó lesz az iparág mögöttes hajtóerőiről, a legdominánsabb piaci szereplőkről, működési modellekről, illetve szokás szerint az is kiderül, hogy milyen kockázatokat látunk az adott szegmensben. Arra is rámutatunk, hogy melyik az a másik prémium hotellánc, amit a Hilton mellett abszolút elemzésre érdemesnek tartunk (sőt, amit idővel egyértelműen a piac vezetőjeként azonosítottunk).

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Turisztikai körkép, befektetői szemüvegen keresztül

Ebben a részben megkezdjük a szektorokra fókuszáló sorozatunkat, mégpedig a turizmus köré csoportosulva. Szó lesz az iparág mögött álló hosszútávú hajtóerőkről, és az is kiderül, hogy milyen fenntartásaink vannak a légitársaságok, repülőgépgyártók és hajózási vállalatok kapcsán. A videó középpontjában viszont egyértelműen a két nagyon vonzó karakterisztikájú platform biznisz, az Airbnb és a Booking versenyelőnye, növekedési kilátásai és kockázatai állnak.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Több, mint vízió – A metaverzum forradalma

Ebben a videóban Matthew Ball – „The Metaverse” című könyvének főbb tanulságait foglaljuk össze. Szó lesz a metaverzum átfogó definíciójáról, a megvalósítás technikai feltételeiről, és a játékipar meghatározó szerepéről is. Kiderül, melyik szektorokat érintheti először az új platform hatása, milyen esélyekkel indulnak a versenyben az internet korának technológiai óriásai, és nem megyünk el a befektetési szempontból releváns aspektusok mellett sem.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Megatrend, mint befektetési stratégia – Interjú Pálfi Györggyel, az Aegon Alapkezelő részvény üzletágvezetőjével

Dávid interjúalanya ezúttal Pálfi György, aki többek között az Aegon (VIG) Közép-Európai Részvény, Feltörekvő Piaci ESG, és a méltán népszerű MegaTrend alapjainak kezeléséért felelős. Utóbbi kapcsán kiderül, hogy mi az a három kulcsterület, ami köré akár 70-80, gazdasági ciklusokon átívelő altrend csoportosulhat. Emellett szó esik még elemzési keretrendszerről, ETF-ek és egyedi részvények közötti döntésről, az ESG felértékelődő szerepéről, valamint pozíció méretezésről és a vagyonkezelés pszichológiai oldaláról is.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A piramis csúcsán, avagy a luxus divatházak különös világa

Ebben a videóban Don Thompson: „The Curious Economics of Luxury Fashion” című könyve alapján betekintést adunk a luxus divatmárkák kulisszái mögé. Szó lesz a divatipari piramisról, a luxusgyártók és a prémium márkák közötti kulcsfontosságú eltérésekről, a generációs fogyasztói változásokról és az ehhez való alkalmazkodásról, valamint a tervezőzsenik szerepéről is. Nem megyünk el amellett sem, hogy miként tagozódott a luxusipar konglomerátumokra, mint a Kering vagy az LVMH, és családi többségi tulajdonban lévő „egymárkás” cégekre, mint a Chanel vagy az Hermés. A könyv kötelező olvasmány mindazoknak, akiket a szektor befektetési szempontból érdekel, egyetlen hiányosságaként azt tudjuk felhozni, hogy a mögöttes megatrend hosszútávú hajtóerőiről kevés szó esik.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Megatrend körkép – Digitális fizetési megoldások

Ebben a videóban arról igyekszünk egy átfogó képet adni, hogy a digitális fizetési szolgáltatók piacán mik a legfontosabb mögöttes hajtóerők, illetve mennyi növekedési tartalék van még a rendszerben. A tradicionális szereplők mellett kitérünk az új belépőkre is, bemutatjuk melyik vállalat hogyan monetizálja a piacát, illetve arra is fény derül, hogy milyen kockázatokat látunk az iparágban és befektetési szempontból milyen célpontokat tartunk a radarunkon.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Félvezetőháború – Harc a világ legkritikusabb technológiájáért

Ebben a videóban Chris Miller: „Chip War” című könyvének legfontosabb tanulságait hoztuk el Neked. Szó lesz a félvezetőipar mérföldköveiről, a híressé vált Moore-törvényről, illetve a tervezésre és gyártásra specializálódott vállalatok elkülönüléséről. Kitérünk a beszállítói lánc kritikus szereplőire, a geopolitikai kockázatokra az USA-Kína konfliktus tükrében, valamint szó esik a Berkshire számunkra nagyon is meglepő bevásárlásáról is a szektorban.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Értékalapú befektetés a digitalizáció korában

Ebben a videóban Adam Seessel: „Where the Money Is: Value Investing in the Digital Age” című könyve alapján sorra vesszük a modern értékalapú befektetés legfontosabb pilléreit. Részletesen bemutatjuk a szerző által jegyzett, gyakorlatban is jól használható részvénykiválasztási keretrendszert, amelyet kimondottan a digitalizáció korának exponenciálisan növekvő, mégis széles versenyelőnnyel rendelkező vállalatainak azonosítására hozott létre. Emellett támpontot ad a menedzsment megítéléséhez is, illetve abban is segít, hogy miként érdemes megközelíteni a technológiai cégek esetében az értékeltségi szorzókat, amelyek a számviteli torzítások miatt gyakran elfedik a vállalatok valódi eredménytermelő képességét. Kötelező olvasmány azoknak, akik szeretnék megérteni a technológiai szektor sajátosságait befektetői szemmel.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Szupertrendek – minden, amit a jövőről tudni érdemes (2. rész)

Az első rész után folytatjuk Lars Tvede: „Supertrends” című könyvének feldolgozását. Ebben a videóban többek között olyan témák merülnek fel, mint hogy valóban véges-e a növekedéshez szükséges nyersanyagkészlet, a turisztikai piac és a legdominánsabb online foglalási rendszert üzemeltető cég kilátásai, vagy hogy miképp fog átalakulni a jövő munkaerőpiaca. Szót ejtünk még az online kiskereskedelmi szektor bővüléséről, az élményalapú gazdaságról, vagy éppen az OLED kijelzők terjedéséről is. Mindezek mellett ismét sok olyan céget is mutatunk Neked, amelyek profitálhatnak a könyv második felében említett, évtizedeken átívelő növekedési hullámokból.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Szupertrendek – minden, amit a jövőről tudni érdemes (1. rész)

Az IBK keretein belül egy kétrészes sorozatban Lars Tvede: „Supertrends” című könyve alapján sorra vesszük azokat a transzformatív folyamatokat, amelyek nemcsak meghatározzák a ma ismert iparágakat, de minden bizonnyal újakat is teremthetnek. Az első részben szó esik népesedési trendekről, a biotechnológia jövőjéről, az informatika fejlesztési irányairól, valamint számos olyan cég is említésre kerül, melyek szerintünk leginkább profitálhatnak ezekből a meghatározó folyamatokból. A megatrendek erősen meghatározhatják egy cég jövőjét több évtizedes távon, és mivel mi a „vedd meg és tartsd” stratégia hívei vagyunk, így nagyon is érdemes ebben a témában elmélyülni.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Ezen az oldalon sütiket (cookie) használunk.

Ezeket a sütiket a Te gépeden tárolja a rendszer abból a célból, hogy a weboldal jobb felhasználói élményt nyújtson. Bővebb információért kérjük olvasd el az Adatkezelési tájékoztatót.