Luxusipar

A prémium hotelláncok világa

Az első turizmus témájú anyagunk folytatásaként ezúttal a luxus hotelláncok területére kalauzolunk benneteket. Szó lesz az iparág mögöttes hajtóerőiről, a legdominánsabb piaci szereplőkről, működési modellekről, illetve szokás szerint az is kiderül, hogy milyen kockázatokat látunk az adott szegmensben. Arra is rámutatunk, hogy melyik az a másik prémium hotellánc, amit a Hilton mellett abszolút elemzésre érdemesnek tartunk (sőt, amit idővel egyértelműen a piac vezetőjeként azonosítottunk).

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A piramis csúcsán, avagy a luxus divatházak különös világa

Ebben a videóban Don Thompson: „The Curious Economics of Luxury Fashion” című könyve alapján betekintést adunk a luxus divatmárkák kulisszái mögé. Szó lesz a divatipari piramisról, a luxusgyártók és a prémium márkák közötti kulcsfontosságú eltérésekről, a generációs fogyasztói változásokról és az ehhez való alkalmazkodásról, valamint a tervezőzsenik szerepéről is. Nem megyünk el amellett sem, hogy miként tagozódott a luxusipar konglomerátumokra, mint a Kering vagy az LVMH, és családi többségi tulajdonban lévő „egymárkás” cégekre, mint a Chanel vagy az Hermès. A könyv kötelező olvasmány mindazoknak, akiket a szektor befektetési szempontból érdekel, egyetlen hiányosságaként azt tudjuk felhozni, hogy a mögöttes megatrend hosszútávú hajtóerőiről kevés szó esik.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Porsche IPO – A rejtett érték tankönyvi esete

Ebben a videóban elsősorban a Porsche IPO-ját, azaz tőzsdei bevezetését fogjuk körbejárni. A videó felvételének pillanatában egy igencsak aktuális témáról volt szó, mivel 2022. szeptember 29-én kezdődött meg a kereskedés a részvényekkel a frankfurti tőzsdén, P911 azonosító alatt, emléket állítva a vállalat ikonikus 911-es modelljének. A videóban szó esik a Porsche legfontosabb fundamentális karakterisztikáiról, a minőségi és növekedési keretrendszerben elfoglalt helyéről, illetve az is kiderül, hogy az anyacég, a Volkswagen milyen esetleges lehetőségeket rejt magában a többi hagyományos autógyártóhoz képest, valamint az európai EVA Monsterek sajátosságain is elmélkedünk.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Túl a lóerőkön – A Ferrari mint luxuscélpont

Ebből a videóból kiderül, hogy miért nem szeretjük általánosságban az autóipar szereplőit, mint befektetési célpontokat, ahogy az is, hogy miért lenne hiba szerintünk a Ferrarit szűken ebbe az iparágba sorolni. Bemutatjuk a cég sajátosságait, mind növekedési kilátások, mind fenntartható versenyelőny szempontjából, és kitérünk arra is, hogy milyen követésre érdemes luxusipari vállalatok jelentek még meg a radarunkon.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Ezen az oldalon sütiket (cookie) használunk.

Ezeket a sütiket a Te gépeden tárolja a rendszer abból a célból, hogy a weboldal jobb felhasználói élményt nyújtson. Bővebb információért kérjük olvasd el az Adatkezelési tájékoztatót.