Mi ajánljuk – A befektetési filozófiánk alapjai

Értékteremtés sorozatfelvásárlással – Constellation Software

Továbbra is a technológiai iparban nézelődünk, ebben a videóban pedig a legendás Mark Leonard vállalata kerül terítékre, akit a kanadai Warren Buffettként is szokás emlegetni. A számunkra legfontosabb tanulság, hogy miként változtatta meg a cég bizonyítottan értékteremtő modellje a sorozatfelvásárlókkal kapcsolatos negatív előítéleteinket. Szokás szerint kitérünk a cég versenyelőnyének forrásaira és a növekedési kilátásaira is, és szót ejtünk a legjelentősebb kockázatokról is.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Milyen széles a „várárok”? – A versenyelőny számszerűsítése

Ebben a videóban egy saját bevallásunk szerint is egy kicsit súlyosabb, „nehezebb”, szakmaibb anyaggal készültünk, aminek egy alternatív EVA adatforrás tesztelése volt az apropója. A videó első felében szó lesz a kutatás-fejlesztési és marketing kiadások tőkésítésének gyakorlati jelentőségéről, amit a Netflix és a Meta példáján keresztül igyekszünk megvilágítani. Érdemes kitartani ezután is, mert a videó többi részében kulcsfontosságú témát érintünk: bemutatunk egy modellt a vállalati versenyelőny hosszának számszerűsítéséről, és rámutatunk arra is, hogy hogyan tudod kiolvasni a jelenlegi részvényárból a piac által beárazott növekedési kilátásokat.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A piramis csúcsán, avagy a luxus divatházak különös világa

Ebben a videóban Don Thompson: „The Curious Economics of Luxury Fashion” című könyve alapján betekintést adunk a luxus divatmárkák kulisszái mögé. Szó lesz a divatipari piramisról, a luxusgyártók és a prémium márkák közötti kulcsfontosságú eltérésekről, a generációs fogyasztói változásokról és az ehhez való alkalmazkodásról, valamint a tervezőzsenik szerepéről is. Nem megyünk el amellett sem, hogy miként tagozódott a luxusipar konglomerátumokra, mint a Kering vagy az LVMH, és családi többségi tulajdonban lévő „egymárkás” cégekre, mint a Chanel vagy az Hermès. A könyv kötelező olvasmány mindazoknak, akiket a szektor befektetési szempontból érdekel, egyetlen hiányosságaként azt tudjuk felhozni, hogy a mögöttes megatrend hosszútávú hajtóerőiről kevés szó esik.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Megatrend körkép – Digitális fizetési megoldások

Ebben a videóban arról igyekszünk egy átfogó képet adni, hogy a digitális fizetési szolgáltatók piacán mik a legfontosabb mögöttes hajtóerők, illetve mennyi növekedési tartalék van még a rendszerben. A tradicionális szereplők mellett kitérünk az új belépőkre is, bemutatjuk melyik vállalat hogyan monetizálja a piacát, illetve arra is fény derül, hogy milyen kockázatokat látunk az iparágban és befektetési szempontból milyen célpontokat tartunk a radarunkon.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Félvezetőháború – Harc a világ legkritikusabb technológiájáért

Ebben a videóban Chris Miller: „Chip War” című könyvének legfontosabb tanulságait hoztuk el Neked. Szó lesz a félvezetőipar mérföldköveiről, a híressé vált Moore-törvényről, illetve a tervezésre és gyártásra specializálódott vállalatok elkülönüléséről. Kitérünk a beszállítói lánc kritikus szereplőire, a geopolitikai kockázatokra az USA-Kína konfliktus tükrében, valamint szó esik a Berkshire számunkra nagyon is meglepő bevásárlásáról is a szektorban.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Egy „faktor” mind felett – a márka átütő ereje

Ennek a videónak az apropóját egy több szempontból is szemfelnyitó tanulmány adta, annak is főként a legfontosabb következtetése az egyes márkák ereje és a részvényesi hozam kapcsolatát illetően. A videó során kitértünk a tanulmány mögött álló metodológiára, a világ legértékesebb márkáinak listájára, és arra is, hogy milyen okok rejlenek a bizonyított felülteljesítés mögött. Végezetül pedig szokás szerint a mondandónkat több példán keresztül is igyekeztünk illusztrálni.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A sikeres részvénybefektetés 5 alapszabálya

Ebben a videóban elhoztuk Pat Dorsey: „The Five Rules for Successful Stock Investing” című könyvének legfontosabb tanulságait, aki a Morningstar részvényelemzői csapatának korábbi vezetőjeként kiemelt gyakorlati tapasztalattal rendelkezik a területen. Szó esik az analízis lépéseiről, ezen belül is a növekedés komponensekre bontásáról, a versenyelőny forrásairól, illetve az ehhez kapcsolódó kvantitatív küszöbszámokról. Emellett az is kiderül, hogy miért érdemes kétdimenziós „moat”-ban gondolkodni, illetve egy gyakorlatban nagyon jól használható relatív értékelési metódust is bemutatunk, ami nemcsak hogy historikusan kiemelkedően teljesített, de többek között a Fundsmith befektetési alap eszköztárában is szerepel.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Értékalapú befektetés a digitalizáció korában

Ebben a videóban Adam Seessel: „Where the Money Is: Value Investing in the Digital Age” című könyve alapján sorra vesszük a modern értékalapú befektetés legfontosabb pilléreit. Részletesen bemutatjuk a szerző által jegyzett, gyakorlatban is jól használható részvénykiválasztási keretrendszert, amelyet kimondottan a digitalizáció korának exponenciálisan növekvő, mégis széles versenyelőnnyel rendelkező vállalatainak azonosítására hozott létre. Emellett támpontot ad a menedzsment megítéléséhez is, illetve abban is segít, hogy miként érdemes megközelíteni a technológiai cégek esetében az értékeltségi szorzókat, amelyek a számviteli torzítások miatt gyakran elfedik a vállalatok valódi eredménytermelő képességét. Kötelező olvasmány azoknak, akik szeretnék megérteni a technológiai szektor sajátosságait befektetői szemmel.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Szupertrendek – minden, amit a jövőről tudni érdemes (2. rész)

Az első rész után folytatjuk Lars Tvede: „Supertrends” című könyvének feldolgozását. Ebben a videóban többek között olyan témák merülnek fel, mint hogy valóban véges-e a növekedéshez szükséges nyersanyagkészlet, a turisztikai piac és a legdominánsabb online foglalási rendszert üzemeltető cég kilátásai, vagy hogy miképp fog átalakulni a jövő munkaerőpiaca. Szót ejtünk még az online kiskereskedelmi szektor bővüléséről, az élményalapú gazdaságról, vagy éppen az OLED kijelzők terjedéséről is. Mindezek mellett ismét sok olyan céget is mutatunk Neked, amelyek profitálhatnak a könyv második felében említett, évtizedeken átívelő növekedési hullámokból.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Szupertrendek – minden, amit a jövőről tudni érdemes (1. rész)

Az IBK keretein belül egy kétrészes sorozatban Lars Tvede: „Supertrends” című könyve alapján sorra vesszük azokat a transzformatív folyamatokat, amelyek nemcsak meghatározzák a ma ismert iparágakat, de minden bizonnyal újakat is teremthetnek. Az első részben szó esik népesedési trendekről, a biotechnológia jövőjéről, az informatika fejlesztési irányairól, valamint számos olyan cég is említésre kerül, melyek szerintünk leginkább profitálhatnak ezekből a meghatározó folyamatokból. A megatrendek erősen meghatározhatják egy cég jövőjét több évtizedes távon, és mivel mi a „vedd meg és tartsd” stratégia hívei vagyunk, így nagyon is érdemes ebben a témában elmélyülni.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Ezen az oldalon sütiket (cookie) használunk.

Ezeket a sütiket a Te gépeden tárolja a rendszer abból a célból, hogy a weboldal jobb felhasználói élményt nyújtson. Bővebb információért kérjük olvasd el az Adatkezelési tájékoztatót.