Quality-Growth Investing

Az internet fizetőkapuja – Verisign

Folytatjuk a minőségi-növekedési célpontokra fókuszáló cégspecifikus sorozatunkat, amelyben ezúttal Dáviddal kiegészülve a Verisign kerül terítékre. Szó lesz a cég sajátos, törvényben rögzített monopolhelyzetéről, az üzleti modellről, a növekedési hajtóerőkről és a tőkeallokációs politikáról is. Azért különlegesen értékes ez az esettanulmány, mert rávilágít arra, hogy jóindulattal is közepesnek mondható bevételnövekedési pálya ellenére hogy lehet mégis vonzó fundamentális hozampotenciálja egy vállalatnak.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Nvidia, a GPU-k koronázatlan királya

Ezúttal a grafikus processzorok (GPU-k) koronázatlan királyára fókuszálunk, amit a mesterséges intelligencia alkalmazások által kiváltott aranylázszerű kereslet soha nem látott magasságokba emelt. Szó lesz a cég üzleti modelljéről, versenyelőnyének forrásairól, és szokás szerint a legfontosabb kockázatok mellett sem megyünk el.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Az orvostechnológia jövője – Intuitive Surgical és Stryker

Folytatjuk a minőségi-növekedési cégeket bemutató sorozatunkat, ezúttal a robotsebészet és az ízületi implantátumok területére merészkedünk. Dáviddal kiegészülve bemutatjuk a Da Vinci névre hallgató robotok terjedése mögött álló hajtóerőket, a cég üzleti modelljét és versenyelőnyének forrásait, illetve amellett is érvelünk, hogy mitől maradhat fenn az Intuitive Surgical monopol pozíciója a robotsebészet terén. Ezzel szemben a térd- és csípőprotéziseiről ismert Stryker egy alacsonyabb növekedési karakterisztikájú, viszont kiemelkedő minőségű vállalat, aminek szintén lehet helye egy kiegyensúlyozott „EVA Monster” portfólióban.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Milyen széles a „várárok”? – A versenyelőny számszerűsítése

Ebben a videóban egy saját bevallásunk szerint is egy kicsit súlyosabb, „nehezebb”, szakmaibb anyaggal készültünk, aminek egy alternatív EVA adatforrás tesztelése volt az apropója. A videó első felében szó lesz a kutatás-fejlesztési és marketing kiadások tőkésítésének gyakorlati jelentőségéről, amit a Netflix és a Meta példáján keresztül igyekszünk megvilágítani. Érdemes kitartani ezután is, mert a videó többi részében kulcsfontosságú témát érintünk: bemutatunk egy modellt a vállalati versenyelőny hosszának számszerűsítéséről, és rámutatunk arra is, hogy hogyan tudod kiolvasni a jelenlegi részvényárból a piac által beárazott növekedési kilátásokat.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Értékalapú befektetés a digitalizáció korában

Ebben a videóban Adam Seessel: „Where the Money Is: Value Investing in the Digital Age” című könyve alapján sorra vesszük a modern értékalapú befektetés legfontosabb pilléreit. Részletesen bemutatjuk a szerző által jegyzett, gyakorlatban is jól használható részvénykiválasztási keretrendszert, amelyet kimondottan a digitalizáció korának exponenciálisan növekvő, mégis széles versenyelőnnyel rendelkező vállalatainak azonosítására hozott létre. Emellett támpontot ad a menedzsment megítéléséhez is, illetve abban is segít, hogy miként érdemes megközelíteni a technológiai cégek esetében az értékeltségi szorzókat, amelyek a számviteli torzítások miatt gyakran elfedik a vállalatok valódi eredménytermelő képességét. Kötelező olvasmány azoknak, akik szeretnék megérteni a technológiai szektor sajátosságait befektetői szemmel.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A széles versenyelőny pillérei – tényleg nem „wide moat” cég az Apple?

Ebben az új blokkban szereplő első videó célja, hogy segítsen Neked a széles versenyelőny kvalitatív megítélésében és azonosításában. A Morningstar 5 faktorból álló keretrendszerét vesszük ehhez alapul, és egyesével bemutatjuk többek között a „switching cost”, azaz a váltási költség, vagy a „network effect”, avagy hálózati hatás definícióját, példákkal megtámogatva. Szót ejtünk arról is, hogy mi nem lehet önmagában egy cég versenyelőnyének forrása, illetve miért fontos elkülöníteni a „wide moat” meglétét egy cég növekedési lehetőségeitől. Végezetül pedig elhozzuk nektek az Apple példáját és megosztjuk a véleményünket arról, hogy a Morningstar elemzői „narrow moat”, azaz szűk versenyelőny címkével bélyegzik ezt a céget.

(Fontos, hogy a videó felvételét követően nem sokkal megkapta a „wide moat”, vagy széles versenyelőny címkét az Apple a Morningstar elemzőitől is, azonban ez nem érvényteleníti el a videóban felsorolt tanulságokat.)

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Befektetés tulajdonosi szemlélettel – Rob Vinall megközelítése

A mai anyagunk folytatja a Nomad Capital esetében megkezdett hagyományt, miszerint érdemesnek gondoljuk általunk nagyra tartott befektetők eddig megjelent leveleit feldolgozni, és összefoglalni Neked a legfontosabb tanulságokat. A videó fókuszában az eredetileg brit születésű, de Svájcban élő Rob Vinall áll, akiről Magyarországon még valószínűleg keveset hallhattatok. Bemutatjuk, hogyan alakult és fejlődött Rob befektetési stratégiája egy évtized alatt, hogy miért fontos az első helyre emelni a menedzsment és a céges kultúra kérdését az egyedi részvénykiválasztás során, és miért nem a versenyelőny pillanatnyi szélessége, hanem sokkal inkább a változás iránya a meghatározó. Mivel az általa kezelt alap számottevő kínai kitettséggel rendelkezik, összefoglaltuk mit gondol a gazdasági és szabályozói környezetről, és hogy milyen nehézségekkel nézett szembe például a Tencent elemzése kapcsán. Végezetül áttekintjük azt a 7 pontot, aminek szerinte teljesülnie kell ahhoz, hogy egy céget „compounder”-ként kategorizálhassunk.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A zártvégű befektetési alapok világa

Ez a videó a gyakorlatban könnyen alkalmazható befektetési tartalmak táborát gyarapítja, amelyben a zártvégű befektetési alapok sajátosságait boncolgatjuk. Ezek közül elhoztunk Neked egy konkrét példát is a brit Smithson Investment Trust formájában, amely ugyan a neves Fundsmith alap ernyője alatt található, de mégis számos aspektusában különbözik attól. Kitérünk arra, miért lehet érdekes a Smithson alacsony kapitalizációjú (kis) cégekre fókuszáló aktív befektetési stratégiája, valamint bemutatjuk Neked, hogyan lehetséges ezt a túlteljesítésre hajlamos faktort passzív stratégiákkal is megjátszani. Végezetül bemutatunk néhány kiválasztott céget az alap befektetési univerzumából, illetve arra is kitérünk, mi hogyan gondolkodunk az aktívan kezelt alapokból álló portfóliólábunk kiépítéséről.

Smithson Investment Trust

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

A hosszú távú hozam valódi hajtóereje

Számszerű példákkal bizonyítjuk Neked ebben a videóban, hogy miért is igaz Charlie Munger azon mondása, miszerint tulajdonosként nem fogunk tudni hosszú távon sokkal többet keresni, mint amennyire a részvényünk mögött álló cég képes. Megismerheted a vállalat befektetett tőkén elért megtérülésének és úgynevezett „visszafektetési rátájának” fontosságát, ahogyan azt is bemutatjuk, hogy ha évtizedekig szeretnénk egy részvényt tulajdonosként tartani, akkor a hosszú távú hozamunk szempontjából messze nem a cég kezdeti és végponti értékeltsége, hanem az előbb említett két tényező szorzata lesz meghatározó.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Növekedés tőke nélkül – a franchise alapú üzleti modellek

Ebben a részben a franchise alapú üzleti modellen keresztül szeretnénk Neked részletesen bemutatni a „capital-light compounder” típusú cégeket, illetve hogy miért is tartjuk az ilyen jellegű vállalatokat kiváló hosszútávú befektetési célpontoknak. Körbejárjuk, hogyan épül fel az üzleti modell az anyacég és a franchise partnerek között, olyan kérdéseket lefedve, hogy miként osztják meg egymás között a bevételeket, illetve mi a sikeres franchise modell kulcsa. Excel példákon keresztül rávilágítunk arra is, milyen mutatókra érdemes szerintünk igazán figyelni a „capital-light compounder” típusú befektetéseknél, illetve bemutatunk három céget is, amelyek franchise alapon működnek, és szerintünk érdemes lehet követni őket.

A tartalom megtekintése csak előfizetéssel lehetséges.
Regisztrálj és várunk vissza 😉

Ezen az oldalon sütiket (cookie) használunk.

Ezeket a sütiket a Te gépeden tárolja a rendszer abból a célból, hogy a weboldal jobb felhasználói élményt nyújtson. Bővebb információért kérjük olvasd el az Adatkezelési tájékoztatót.